Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Το νέο τηλεφωνικό χαράτσι για κλείσιμο ραντεβού με τον ΕΟΠΥΥ...


Εν μέσω θερινής ραστώνης και ενώ ο περισσότερος κόσμος βρίσκονταν σε διακοπές, το 184, το τηλεφωνικό νούμερο μέσω του οποίου έκλεινες ραντεβού με τους ιατρούς στο δημόσιο σύστημα υγείας, άλλαξε και ιδιωτικοποιήθηκε καθώς η υπηρεσία δόθηκε σε ορισμένες ιδιωτικές εταιρείες.

Όπως ακούσαμε, το "δικαιολόγησαν" ότι το 184 κόστιζε πολύ και το επωμίζονταν όλοι οι πολίτες ενώ το χρησιμοποιούσαν λίγοι μόνο (αυτοί που έχουν πάρε δώσε με γιατρούς, οι ηλικιωμένοι και ασθενείς).

Η δικαιολογία αυτή είναι γελοία, καθώς ακόμα και αν κόστιζε ακριβά το 184, θα μπορούσαν να το κρατήσουν κάνοντας έστω μία αύξηση η οποία όμως θα απείχε παρασάγγας από το 1 ευρώ που έφτασε και το ξεπέρασε.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι ιδιώτες που έχουν πάρει τα πενταψήφια νούμερα (14...) βγάζουν και κέρδος διότι διαφορετικά δεν θα λειτουργούσαν μόνο σε επίπεδο κόστους. Θα μπορούσε λοιπόν το 184 να μείνει στο Δημόσιο και έστω και με κάποια αύξηση, να ήταν ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ για τους ασφαλισμένους.
www.euepixeirein.gr
Επιπλέον, έχουμε λόγους να θεωρούμε και ότι η όλη διαδικασία μεταβίβασης των Call Centers για τα ραντεβού ιατρών, έγινε μεθοδευμένα για να ευνοηθούν κάποιοι επιχειρηματίες, καθώς η σχετική προκήρυξη πέρασε μάλλον στα μουλωχτά αφού εμείς, παρόλο που παρακολουθούμε την ειδησεογραφία, δεν είχαμε δει κάτι σχετικό. Ενώ αν η όλη διαδικασία γίνονταν καθαρά και αξιοκρατικά, πριν βγει καν η σχετική προκήρυξη, θα έπρεπε να είχε προανακοινωθεί έτσι ώστε, εάν θέλουν να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν και άλλες επιχειρήσεις στον διαγωνισμό. Τώρα όμως και με τον τρόπο που έγινε, η προκήρηξη δεν βγήκε στην δημοσιότητα επαρκώς (πόσοι είχαν καταλάβει ότι θα «ιδιωτικοποιούνταν» το 184;;;) με ότι αυτό συνεπάγεται...

Η κλήση λοιπόν με τα 5ψήφια νούμερα των ιδιωτικών εταιρειών, είναι πλέον 33 φορές (!) ακριβότερη (ή και περισσότερο αναλόγως του ποιου νούμερου θα χρησιμοποιεί κανείς ή αν θα παίρνει από κινητό) από ότι ήταν πριν, με το 184.

Το τηλεφωνικό κέντρο για κλείσιμο ραντεβού με ιατρούς του ΕΟΠΥΥ όμως, ποιον θα έπρεπε να εξυπηρετεί;

Σε ένα σύστημα δημόσιας δωρεάν υγείας, το να κλείνεις ραντεβού με κόστος €0,03 ανά κλήση (όπως συνέβαινε στο 184) ήταν όντως ένα κόστος χαμηλότατο για τους δικαιούχους της δημόσιας δωρεάν υγείας.
Ξαφνικά αυτό γίνεται με την μεταβίβασή του στους ιδιώτες, από σταθερό πάνω από 1 ευρώ (από κινητό ακόμα ακριβότερο). Το κόστος πλέον δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ χαμηλό για τους δικαιούχους της δημόσιας δωρεάν υγείας.
Και ποιοι είναι οι συχνοί χρήστες του τηλεφώνου για ραντεβού με ιατρούς; Ασθενείς και ηλικιωμένοι.
Και ποιοι πηγαίνουν στον ΕΟΠΥΥ σήμερα; Οι έχοντες λεφτά ή οι φτωχοί;
Είναι προφανές ότι πάνε οι φτωχοί γιατί οι πλούσιοι πάνε πάντα στην ιδιωτική υγεία.

Συνεπώς οι φτωχοί δικαιούχοι της δημόσιας δωρεάν υγείας, ξαφνικά ενώ πλήρωναν 3 λεπτά για να κλείσουν ραντεβού, βρίσκονται ξαφνικά να πληρώνουν τουλάχιστον 1 ευρώ.

Δεχόμαστε ότι μπορεί το 184 να κόστιζε πολύ, αλλά δεν είναι κερδοσκοπική δραστηριότητα να την πλειστηριάσει το κράτος για να βγάλει επιπλέον χρήματα και να κερδίσουν και οι ιδιώτες (όπως έκανε). Ας έκανε αύξηση, στα 12 λεπτά την κλήση ή στα 20. Σίγουρα θα κάλυπτε το κόστος του call center και εντέλει το τηλέφωνο θα κόστιζε στους δικαιούχους της δημόσιας δωρεάν υγείας, πολύ φθηνότερα από το ένα ευρώ.

Επιπρόσθετα, δεν μου βγαίνει από το μυαλό ότι τώρα, οι ιδιωτικές εταιρίες έχουν κίνητρο να "κλείνουν" τις ασύμφορες χρονικά συνομιλίες, προκειμένου ο ασφαλισμένος να αναγκάζεται να παίρνει ξανά τηλέφωνο και να πέφτει και άλλο ευρώ, ενώ όταν ήταν κρατικό, κάποιο τέτοιο κίνητρο δεν υπήρχε, άρα δεν είχαν λόγο να το κάνουν κιόλας.

Επομένως, μια τέτοια υπηρεσία (τηλέφωνο για ραντεβού με ιατρούς) προς τους φτωχούς και δοκιμαζόμενους στην σημερινή εποχή, δικαιούχους της δημόσιας δωρεάν υγείας, πρέπει να είναι δωρεάν ή αν όχι δωρεάν, τότε σε πολύ μικρό κόστος. Δωρεάν δεν ήταν, καθώς πλήρωνες. Πολύ χαμηλό κόστος είχες. Τώρα όμως, δεν έχει πολύ χαμηλό κόστος. Αυτό είναι ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ για τη φύση της υπηρεσίας και ως προς το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Η ιδιωτική πρωτοβουλία για μας και για κάθε εχέφρων άνθρωπο, είναι ευπρόσδεκτη από την στιγμή που μπορεί να παρέχει την ίδια υπηρεσία, σε χαμηλότερη τιμή από το κράτος. Απλή φιλελεύθερη οικονομική λογική. Με τα 5ψήφια νούμερα όμως δεν πετυχένεται αυτό, πετυχαίνεται ακριβώς το αντίθετο. Γιατί άραγε;;;

1 σχόλιο:

  1. Πόσο δίκιο έχετε! Είναι μεγάλη αδικία αυτό που συμβαίνει. Υπολογίστε ότι πολλοί συμπολίτες μας που λαμβάνουν σύνταξη 400 ευρώ, θα καλούνται να δίνουν 1,5 ευρώ το τηλεφώνημα!! Για ένα αγαθό ενημέρωσης που σχετίζεται άμεσα με την υγεία και ΠΡΕΠΕΙ να προσφέρεται δωρεάν!
    Θέλουν να εξοντώσουν τους Έλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή